- DU139 (24 stichting Buurtgezinnen koppelt gezinnen met een zorgintensief kind aan steungezinnen waar het kind welkom is (op samen af te spreken tijden). Een gezin met een 8-jarige kind met Downsyndroom en hun steungezin vertellen over de positieve effecten op het sociale leven van het kind)
- DU136 (p38 column waarin moeder vertelt hoe zij een veilige date organiseert voor haar jongvolwassen dochter met Downsyndroom)
- DU136 (p40 eerste resultaten van gesprekken met volwassenen met Downsyndroom en hun familie over hun wensen wat betreft meer regie krijgen over het eigen leven, in kader project ‘Eigen regie voor volwassenen met Downsyndroom)
- DU134 (p30 Up Together organiseert vakanties, logeerweekenden en een vriendenclub voor mensen met een verstandelijke beperking)
- DU134 (p7 korte bespreking van onderzoek naar sociale inclusie van kinderen met een beperking in het reguliere onderwijs)
- DU132 (p32 verslag over ervaringen met een organisatie die helpt veilig daten te organiseren voor mensen met een verstandelijke beperking)
- DU129 (p60 interview met psycholoog David Stein over positief gedrag ondersteunen bij kinderen en tieners met Downsyndroom)
- DU122 (p46 wetenschappelijke Update op grond van de 2014-ouderenquête, met aandacht voor vriendschappen van mensen met Downsyndroom, sociale contacten en acceptatie in de samenleving)
- DU119 (p16 interview met orthopedagoog De Corte over de psychische kenmerken van mensen met Downsyndroom en over omgaan met moeilijk verstaanbaar gedrag)
- DU119 (p40 wetenschappelijke Update over allerlei aspecten van de psychosociale ontwikkeling van kinderen, tieners en volwassenen met Downsyndroom, ook in hoeverre zijn de mensen zich bewust van hun Downsyndroom en hoe voelen zij zich hierover, onderzoek op grond van 2014-ouderenquête)
- DU118 (p40 wetenschappelijke Update over de kwaliteit van leven van mensen met Downsyndroom volgens mensen met Downsyndroom zelf)
- DU97 (p37 wetenschappelijke Update op grond van de 2009-ouderenquête, met aandacht voor vriendschappen van mensen met Downsyndroom, sociale contacten en acceptatie in de samenleving)
- DU88 (p40, 43 wetenschappelijke Update over Wereld Downsyndroom Congres, met aandacht voor de geestelijke gezondheid van volwassenen met Downsyndroom en aandacht voor kwaliteit van leven)
- DU71 (p27 pdf wetenschappelijke Update over onderwijs, met ook informatie over zelfbeeld, sociale relaties, sociale ontwikkeling en relaties bij kinderen en tieners met Downsyndroom en over de effecten van regulier of speciaal onderwijs hierop)
- DU70 (p42 pdf wetenschappelijke Update over het specifieke ontwikkelingsprofiel van kinderen met Downsyndroom, met ook aandacht voor sociale ontwikkeling)
- DU67 (p57 poppen met Downsyndroom, functie in beeldvorming en zelfbeeld)
- DU63 (p57 poppen met Downsyndroom, functie in beeldvorming en zelfbeeld)
- DU59 (p28 vier informatieve stukken over seksualiteit en relaties: Voorlichting, begin er vroeg mee. Met ook informatie over relaties)
- DU58 (p43 poppen met Downsyndroom, functie in beeldvorming en zelfbeeld)
- Special58 (p1 Leren Samen Leven. Adviezen over het bevorderen van sociale integratie op school https://downsyndroom.nl/wp-content/uploads/2023/01/LSL2.pdf)
- Special55 (p1 Wereld van Verschil. Onderzoek naar hoe in de praktijk de sociale integratie van leerlingen in het regulier onderwijs wordt ondersteund. Met adviezen)
- DU53 (p13 Femke (groep 3) denkt na over wat het betekent dat zij Downsyndroom heeft)
- DU53 (p60 bespreking dvd over gevoelens en zelfbeeld van volwassenen met DS)
- DU52 (p27 pdf wetenschappelijke Update over een baanbrekend Engels onderzoek naar de effecten van regulier versus speciaal onderwijs op de ontwikkeling van leerlingen met Downsyndroom, met ook aandacht voor sociale ontwikkeling, zelfbeeld en vriendschappen)
- Special48 (p1 Sociale integratie gaat niet vanzelf. Literatuurstudie over hoe sociale integratie van leerlingen met Downsyndroom kan worden ondersteund. Met adviezen)
- DU47 (p11 ouders praten met hun zoon Olaf (groep 2) over dat hij Downsyndroom heeft)
- DU39 (p19 poppen met Downsyndroom, functie in beeldvorming en zelfbeeld)
Psychosociale ontwikkeling