- DU115 (p49 wetenschappelijke Update met o.a. informatie over de rekenontwikkeling (m.n. p49 en 50) bij tieners en volwassenen met Downsyndroom en over hoe zij rekenvaardigheden in dagelijks leven gebruiken. Op grond van 2014-ouderenquête)
- DU111 (p35 wetenschappelijke Update op grond van 2014-ouderenquête, met een analyse van welke factoren (m.n. schooltype) de vooruitgang tussen 2009 (eerste enquête) en 2014 (follow-up) in schoolse vaardigheden, waaronder rekenen, hebben bepaald)
- DU110 (p28 hoe Indy (11 jaar) leert rekenen met de methode Rekenlijn)
- DU96 (p41 wetenschappelijke Update (op grond van 2009-ouderenquête) over het effect van m.n. schooltype op de ontwikkeling van kinderen met Downsyndroom, met overzicht van de mate waarin de kinderen rekenvaardigheden hebben geleerd op p50)
- DU93 (p24 auteur van de methode Rekenlijn geeft uitleg over rekenvaardigheden aanleren aan kinderen met Downsyndroom)
- DU83 (p18 moeder van 4-jarige zoon vertelt over haar ervaring met Kleine Stapjes, Rekenlijn, Leespraat en voorbereiding op de reguliere school)
- DU80 (p37 wetenschappelijke Update over het effect van schooltype op de ontwikkeling van vaardigheden (lezen, rekenen, schrijven, computervaardigheden, taal en zelfredzaamheid) van kinderen met Downsyndroom), inclusief een overzicht van de mate waarin kinderen deze vaardigheden hebben geleerd)
- DU73 (p29 hoe Daphne (8 jaar) leert rekenen met de methode Rekenlijn)
- DU68 (p36 vierde deel in serie artikelen over ‘Rekenen voor kinderen met Downsyndroom’. Door de auteur van de methode Rekenlijn. Sommen tot 10 leren maken)
- DU67 (p27 derde deel in serie artikelen over ‘Rekenen voor kinderen met Downsyndroom’. Door de auteur van de methode Rekenlijn. Rekenvoorbereiding: leerdoelen in de voorschoolse en kleuterperiode.)
- DU66 (p22 tweede deel in serie artikelen over ‘Rekenen voor kinderen met Downsyndroom’. Door de auteur van de methode Rekenlijn. Basisprincipes van het rekenonderwijs voor kinderen met Downsyndroom
- DU65 (p20 eerste deel in serie artikelen over ‘Rekenen voor kinderen met Downsyndroom’. Door de auteur van de methode Rekenlijn. Valkuilen in de huidige praktijk van het onderwijs)
- DU63 (p26 hoe Pauline (9 jaar) leert rekenen)
- DU30 (p17 hoe Peetjie (16 jaar) leerde rekenen)
- DU27 (p20 hoe David (11 jaar) leerde rekenen)
Rekenen