Zie ook: Mensenrechten en Inclusief onderwijs
- DU131 (p6 Onderwijsraad adviseert de regering om richting een inclusief onderwijssysteem te werken)
- DU130 (p53 aankondiging project ‘Eigen regie voor mensen met Downsyndroom’ en verband met mensenrechtenkaders)
- DU127 (p57 experts komen op het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap bij elkaar om te praten over het belang van inclusief onderwijs en welke stappen we moeten zetten om inclusief onderwijs in Nederland te realiseren. College voor de Rechten van de Mens roept op om discriminatie in het onderwijs op grond van handicap te melden, plus uitleg hoe je dat doet)
- DU122 (p46 wetenschappelijke Update op grond van de 2014-ouderenquête, met aandacht voor vriendschappen van mensen met Downsyndroom, sociale contacten en acceptatie in de samenleving)
- DU109 (p37 wetenschappelijke Update. Overzichtsartikel over inclusief onderwijs voor kinderen met Downsyndroom)
- DU97 (p37 wetenschappelijke Update op grond van de 2009-ouderenquête, met aandacht voor vriendschappen van mensen met Downsyndroom, sociale contacten en acceptatie in de samenleving)
- DU96 (p37 wetenschappelijke Update, verslag van een onderzoek naar de relatie tussen kind- en gezinsgebonden factoren (waaronder de zelfredzaamheid van het kind) en participatie aan alledaagse vaardigheden bij kinderen met Downsyndroom)
- DU94 (p25 kort kader over de consequenties van het VN-verdrag voor mensen met een beperking voor toegankelijk maken sport)
- DU90 (p46 wetenschappelijke Update, verslag van een onderzoek naar de relatie tussen zelfredzaamheid en participatie aan alledaagse vaardigheden bij kinderen met Downsyndroom)
- DU88 (p43 wetenschappelijke Update over Wereld Downsyndroom Congres, met aandacht voor mensenrechten, burgerschap en empowerment)
- DU81 (p51 korte bespreking over rapport waarin op grond van onderzoek wordt gesteld dat de Nederlandse overheid tekort schiet wat betreft de feitelijke verbetering van de positie van mensen met een verstandelijke beperking in onderwijs en werk)
- DU78 (p54 wetenschappelijke Update over Wereld Downsyndroom Congres. Met aandacht voor hoe mensen met een beperking zich kunnen verweren tegen pesten en discriminatie en hoe anderen hen daarbij kunnen steunen)
- DU75 (p51 rapportage ‘Rights of People with Intellectual Disabilities’ concludeert dat Nederland tekort schiet wat betreft de toegang tot arbeid en inclusief onderwijs voor mensen met een beperking)
- DU72 (p42 pdf wetenschappelijke Update over een onderzoek naar de participatie aan het gezins- en maatschappelijk leven van jonge kinderen met Downsyndroom in vergelijking met kinderen zonder verstandelijke beperking)
- DU71 (p27 pdf wetenschappelijke Update over onderwijs, met ook informatie over zelfbeeld, sociale relaties, sociale ontwikkeling en relaties bij kinderen en tieners met Downsyndroom en over de effecten van regulier of speciaal onderwijs hierop)
- DU52 (p27 pdf wetenschappelijke Update over een baanbrekend Engels onderzoek naar de effecten van regulier versus speciaal onderwijs op de ontwikkeling van leerlingen met Downsyndroom, met ook aandacht voor sociale ontwikkeling, zelfbeeld en vriendschappen)
- DU24 (p40 wetenschappelijke Update met een uitgeschreven verslag van de presentatie over inclusie in onderwijs en werk die prof. Lou Brown hield tijdens het Wereld Downsyndroom Congres)