Wetenschappelijk
- DU110 (p35 wetenschappelijke Update (op grond van 2014-ouderenquête) over het effect van o.a. Early Intervention op de schoolgang en de ontwikkeling van het kind)
- DU104 (p49 bespreking van onderzoek waaruit blijkt dat vroegtijdige interventie helpt bij kinderen met autisme – niet Downsyndroom-specifiek)
- DU99 (p36 wetenschappelijke Update over de effecten van Early Intervention met het Portage Program op de ontwikkeling van kinderen met Downsyndroom)
- DU96 (p41 wetenschappelijke Update (op grond van 2009-ouderenquête) over het effect van o.a. Early Intervention op de ontwikkeling van het kind)
- DU95 (p37 wetenschappelijke Update (op grond van 2009-ouderenquête) over het effect van o.a. Early Intervention op de schoolgang van het kind)
- DU94 (p37 wetenschappelijke Update (op grond van 2009-ouderenquête) over o.a. de mate waarin ouders Early Intervention inzetten en het effect hiervan op vroegkinderlijke ontwikkeling en op de schoolgang van het kind)
- DU93 (p45 wetenschappelijke Update (op grond van 2009-ouderenquête) over o.a. de mate waarin ouders Early Intervention inzetten en de begeleiding die zij daarbij krijgen)
- DU88 (p38 wetenschappelijke Update over het Wereld Downsyndroom Congres met bij de presentaties aandacht voor o.a. Early Intervention)
- DU84 (p54 verslag van een congres over de stand van zaken rondom onderzoek naar Portage, een Early Intervention programma)
- DU73 (p47 pdf wetenschappelijk Update, verslag van een wetenschappelijke conferentie over Early Intervention bij kinderen met Downsyndroom)
- DU70 (p41 pdf wetenschappelijke Update over het Downsyndroom-specifieke gedragsfenotype in de vroege kindertijd en de consequenties daarvan voor o.a. Early Intervention)
- DU68 (p48 pdf wetenschappelijke Update over onderzoek in Duitsland dat positief effect aantoont van Kleine Stapjes op hoe zeker ouders zich voelen over de eigen opvoedingscompetentie en bovendien een positief effect op de ontwikkeling van het kind laat zien)
- DU48 (p9 Bespreking van onderzoek waarin is aangetoond dat een programma voor vroegtijdige ontwikkelingsstimulering bij kinderen uit achterstandssituaties 20 jaar later nog steeds effect heeft op hun ontwikkeling – niet Downsyndroom-specifiek)
- DU44 (p41 pdf wetenschappelijke Update van Sue Buckley over Downsyndroom-specifieke ontwikkelingskenmerken en de consequenties daarvan voor de praktijk van o.a. Early Intervention)
- DU43 (p20 over waarom ouders een belangrijke rol spelen bij cultuuroverdracht en ontwikkelingsstimulering)
- DU41 (p73 pdf wetenschappelijke Update met kritisch commentaar op een Nederlands onderzoek naar Early Intervention bij kinderen met Downsyndroom)
- DU30 (p50 pdf wetenschappelijke Update over theorie, praktijk en ontwikkelingen van Early Intervention voor kinderen met Downsyndroom)
- DU30 (p12 kritische bespreking van Nederlands onderzoek naar Early Intervention bij kinderen met Downsyndroom)
- DU27 (p44 pdf wetenschappelijke Update over overeenkomsten en verschillen van ontwikkelend onderwijs (Vygotsky) Feuerstein (gemedieerde leerervaring) en early intervention)
- DU26 (p44 pdf wetenschappelijke Update26 over leervermijdingsgedrag bij jonge kinderen met Downsyndroom en hoe je hiermee zou kunnen omgaan)
- DU23 (p44 pdf wetenschappelijke Update over theorie en praktijk van Early Intervention)
Informatief/deskundig
- DU90 (p50 uitleg van een deskundige over hoe je kinderen tegenstellingen (groot-klein, dik-dun, etc.) aanleert met het programma Kleine Stapjes)
- DU89 (p28 uitleg van een deskundige over hoe je kinderen ruimtelijke begrippen (op, onder, in, achter, etc.) aanleert met het programma Kleine Stapjes)
- DU88 (p46 uitleg van een deskundige over hoe je kinderen de kleuren (rood, geel, blauw, etc.) aanleert met het programma Kleine Stapjes)
- DU87 (p40 uitleg van een deskundige over hoe je als ouder kunt starten met Kleine Stapjes)
- DU87 (p43 uitleg van een deskundige over allerlei activiteiten die je met het programma Kleine Stapjes kunt doen rondom boekjes)
- DU86 (p38 bespreking en presentatie van de dvd ‘Starting Up’ over Early Intervention)
- DU82 (p54 Korte uitleg over de ideeën m.b.t. Early Intervention van Pnina Klein, pedagoog uit de school van Feuerstein)
- DU68 (p23 uitleg van een deskundige over hoe je Early Intervention kunt inzetten)
- DU43 (p20 over waarom ouders een belangrijke rol spelen bij cultuuroverdracht en ontwikkelingsstimulering)
- DU37 (p23 boekbespreking van boek ‘Early Intervention, gewoon een alerte manier van opvoeden’)
- DU35 (p31 zelfsturing aan jonge kinderen met Downsyndroom gericht aanleren met (visuele) ondersteuning)
- DU30 (p21 deskundige geeft uitleg over hoe je binnen Early Intervention activiteiten met puzzels kunt doen)
- DU23 (p25 deskundige uitleg over hoe je Early Intervention in de praktijk kunt gebruiken)
- DU20 (p1 deskundige uitleg over achtergrond en praktijk van Early Intervention)
- DU16 (p4 verslag over lezing door Moira Pieterse over Early Intervention en in het bijzonder over de stimulering van taalontwikkeling)
- DU07 (p1 deskundige uitleg over achtergrond en praktijk van Early Intervention)
Ervaringsverhalen
- DU128 (p16 moeder van 4-jarig zoontje vertelt hoe zij Kleine Stapjes thuis gebruikt)
- DU128 (p18 moeder en ervaren ambulant begeleider vertellen over Kleine Stapjes)
- DU127 (p8 tot en met p18 diverse ouders en begeleiders delen hun ervaringen met Kleine Stapjes)
- DU126 (p22 moeder vertelt over het gebruik van de app Kleine Stapjes bij haar dove dochtertje met Downsyndroom)
- DU117 (p12 ouders vertellen over de inzet van Kleine Stapjes thuis en op het reguliere kinderdagverblijf en over hoe de gemeente de financiering hiervan eerst afwees maar met een goed onderbouwde aanvraag alsnog toewees)
- DU105 (p44 moeder en ambulant begeleider vertellen over Early Intervention in de praktijk)
- DU95 (p54 bespreking van klein onderzoek naar hoe de dvd ‘Starting Up’ over Kleine Stapjes wordt ervaren door ouders en professionals)
- DU87 (p38 moeder van een kind die geen Downsyndroom heeft maar wel een ontwikkelingsbeperking vertelt over hoe zij het Early Intervention programma heeft gebruikt bij haar zoon)
- DU83 (p18 moeder van 4-jarige zoon vertelt over haar ervaring met Kleine Stapjes, Rekenlijn, Leespraat en voorbereiding op school)
- DU83 (p16 moeder van 4-jarige zoon vertelt over haar ervaring met Kleine Stapjes, logopedie en Leespraat)
- DU75 (p16 moeder van 2-jarige zoontje vertelt over haar ervaring met Kleine Stapjes, Leespraat en Feuerstein)
- DU68 (p26 presentatie van film ‘Starting Up’)
- DU54 (p20 moeder vertelt over haar ervaring met Early Intervention)
- DU37 (p20 moeder vertelt over haar ervaring met Early Intervention en met begeleiding hierbij)
Speel-leergroepen
- DU126 (p29 moeder vertelt over de speel-leergroepen van Early Bird in Rosmalen)
- DU116 (p37 info over vroegtijdig stimuleren van kinderen met een ontwikkelingsachterstand bij de speel-leergroepen van Early Bird)
- DU99 (p10 geschiedenis en praktijk van vroegtijdig stimuleren van kinderen met een ontwikkelingsachterstand bij de speel-leergroepen van Early Bird)
- DU74 (p12 en p14 informatie over en ervaringen met speel-leergroepen)
- DU70 (p21 moeder vertelt over ervaring met speel-leergroep)
- DU67 (p33 speel-leergroep Early Bird)
- DU63 (p15 ervaring met speel-leergroepje)
- DU54 (p14 ervaring met speel-leergroep en schoolvoorbereidend klasje)
- DU41 (p32 ervaringen met speel-leergroep Early Bird)
- DU36 (p31 ervaring met speel-leergroep)
- DU33 (p14 ervaring met speel-leergroep)