Zie ook Ondersteunende communicatie
- DU110 (p35 wetenschappelijke Update (op grond van 2014-ouderenquête) over het effect van o.a. logopedie op de schoolgang en de ontwikkeling van het kind)
- DU109 (p44 logopedist vertelt over van orofaciale regulatietherapie ter verbetering van de mondmotoriek)
- DU100 (p41 wetenschappelijke Update. Downsyndroom, logopedie en de PROMPT-methode, een methode gericht op manuele manipulatie van de spraakbewegingen bij articulatiestoornissen)
- DU96 (p33 logopedist vertelt over hoe een 10-jarig meisje met Downsyndroom leert lezen met Leespraat)
- DU93 (p37 wetenschappelijke Update op grond van 2009-ouderenquête over hulpverlening in de eerste levensjaren met o.a. aandacht voor logopedie)
- DU90 (p22 logopedist geeft uitleg over de richtlijnen voor logopedie bij jonge kinderen met Downsyndroom)
- DU84 (p49 logopedist legt uit waarom en hoe leren lezen kinderen met Downsyndroom (vanwege hun dysfatische ontwikkeling, d.w.z. specifieke spraak-taalproblemen) helpt in de spraak-taalontwikkeling)
- DU83 (p16 moeder van 4-jarige zoon vertelt over haar ervaring met Kleine Stapjes, logopedie en Leespraat)
- DU63 (p20 ervaringsverhaal over mondplaatje voor verbetering van mondmotoriek)
- DU62 (p14 logopedisten geven uitleg over logopedie bij kinderen met Downsyndroom)
- DU53 (p45 logopedisten geven uitleg over totale communicatie (m.n. ook over gebaren) en de rol van de logopedist hierin)
- DU46 (p37 orthopedagoog en logopedist Etta Wilken geeft informatie over het stimuleren van de taalontwikkeling (en de mondmotoriek) bij jonge kinderen met Downsyndroom)
- DU44 (p30 ervaringen met mondmotoriek, open mond gedrag, tandenknarsen, beugel en ontstoken tandvlees, incluis discussie over al dan niet een tongverkleining)
- DU42 (p16 logopedist vertelt hoe logopedie eetproblemen kan helpen voorkomen en legt uit wat de logopedist doet voor jonge kinderen met Downsyndroom)
- DU40 (p19 logopedist geeft uitleg over dysfatische ontwikkeling bij Downsyndroom (specifieke spraak-taalproblemen), de behandeling ervan, met aandacht voor met name vroegtijdig leren lezen om de taalontwikkeling te ondersteunen)
- DU26 (p15 ervaringsverhaal over moeizame afbouw van sondevoeding met adviezen van gespecialiseerde logopedist en orthopedagoog Etta Wilken)
- DU26 (p17 logopedist beargumenteert waarom lepeldruk op de tong kan helpen bij het leren eten, reactie op DU21 p20 waarin Wilken dit ontraadt)
- DU21 (p20 orthopedagoog en logopedist Etta Wilken geeft lezing over logopedie bij Downsyndroom)