- DU140 (p8 Ouders maken verschillende keuzes voor wat betreft kinderopvang. In dit artikel vertellen vier ouderparen over hun keuze voor reguliere opvang, gastouders, peuterspeelzaal en/of speciaal kinderdagcentrum)
- DU140 (p12 Loïs (3 jaar) gaat naar een reguliere kinderopvang. Haar moeder, een pedagogisch medewerker en een ambulant begeleider vertellen over hoe dat gaat. Bij Loïs wordt Leespraat – ‘leren lezen om te leren praten’ – gebruikt om haar taal uit te breiden, maar ook om haar gedrag te ondersteunen)
- DU140 (p16 Emma Louise heeft lang sondevoeding nodig gehad. Voor de kinderopvang bleek dat een reden te zijn om haar niet te plaatsen. Gelukkig vonden haar ouders net op tijd een andere kinderopvang. Met instructie van de thuiszorg konden de leidsters op de kinderopvang goed overweg met de sondevoeding)
- DU138 (p26 Pia (3 jaar) gaat naar regulier kinderdagverblijf Ducky Duck. Daar wordt gewerkt volgens de principes van Maria Montessori en Reggio Emilia. Ieder kind is uniek en kan zich uiten op allerlei manieren)
- DU113 (p9 ervaringsverhaal 2-jarig jongentje met Downsyndroom gaat naar regulier kinderdagverblijf)
- DU108 (p22 reportage over inclusieve kinderopvang De Boshoeve)
- DU95 (p37 wetenschappelijke Update op grond van ouderenquête met aandacht voor o.a. kinderopvang in de eerste levensjaren)
- DU91 (p18 moeder van 4-jarig zoontje blikt terug op reguliere kinderopvang en peuterspeelzaal)
- DU76 (p22 moeder van 2-jarig dochtertje vertelt over de ervaringen met de reguliere peuterspeelzaal)
- DU66 (p16 directeur van een stichting van kinderdagverblijven legt uit waarom zij integratie op dagopvang en naschoolse opvang belangrijk vindt)
- DU60 (p25 moeder vertelt over de aanvankelijke weerstand bij de gewone crèche tegen plaatsing van haar dochtertje met Downsyndroom)
- DU52 (p45 ambulant begeleider vertelt over de voordelen van integratie op de reguliere kinderopvang)
- DU50 (p15 ervaring 2-jarig jongetje met speciale kinderopvang en reguliere peuterspeelzaal)
- DU50 (p17 ervaring 2-jarig meisje met reguliere peuterspeelzaal)
- DU45 (p30 ouders van 4-jarig zoontje blikken terug op positieve ervaring met reguliere kinderopvang)
- DU42 (p7 ervaring met reguliere kinderopvang met een ambulant begeleider erbij vanuit de speciale opvang)
- DU41 (p6 ervaringsverhaal meisje van 1 jaar welkom op reguliere crèche)
- DU39 (p29 moeder vertelt over negatieve en positieve ervaring met reguliere kinderopvang)
- DU35 (p35 ouders vertellen over ervaring met reguliere peuterspeelzaal)
- DU32 (p19 moeder vertelt over ervaring met reguliere peuterspeelzaal)
- DU31 (p9 moeder vertelt over ervaring met reguliere peuterspeelzaal)
- DU25 (p24 ouders vertellen over positieve ervaringen met reguliere peuterspeelzaal)
- DU24 (p12 moeder vertelt over negatieve ervaring met de houding van reguliere kinderopvang)
Kinderopvang