Bij de Stichting Downsyndroom weten we hoe het is om een kind met Downsyndroom te hebben. We weten wat het is om andere verwachtingen te moeten hebben, om met je emoties te moeten omgaan. En hoe lastig instanties kunnen zijn waar je mee te maken krijgt.
Daarom nemen we altijd de tijd voor al je vragen of als je eens van je af wil praten. Bij ons vind je altijd iemand die jou écht begrijpt.
We kennen ook de laatste stand van zaken met betrekking tot nieuw wetenschappelijk onderzoek. We staan midden in het veld en weten waar je met een specifieke vraag terecht kunt. Ook professionals kunnen hun vragen aan ons stellen.
Stel je vraag telefonisch
Onze deskundige medewerkers van het landelijk bureau zijn op kantoordagen tussen 9.00 en 17.00 uur bereikbaar. Heb je vragen? Loop je vast bij instanties? Verandert het gedrag van je kind en weet je niet wat er aan de hand is? Heb je vragen over vaccinatie? Of wil je weten hoe het komt dat je kind nu weer verkouden is? Wil je je verhaal kwijt? Wil je weten wat je als ambulant begeleider nog meer kan betekenen voor dit kind? Of loop je tegen onbegrepen gedrag aan als paramedicus? Bel ons dan via het telefoonnummer
0522 – 281337
Ervaringen delen en regionale kennis
Onze vrijwillige ouders hebben allemaal zelf een kind met Downsyndroom en weten waar ze het over hebben. Ze kunnen je bijstaan met praktische kennis. Bijvoorbeeld als je een goede logopedist in de buurt zoekt. Daarnaast organiseren deze vrijwilligers bijeenkomsten waar gezinnen elkaar kunnen ontmoeten.
Wil je contact met iemand in jouw buurt, zie de pagina van de kernen.
Alle vrijwilligers doen dit naast hun eigen werk. Het kan soms een aantal dagen duren voordat je een reactie krijgt. Als het voor jou te lang duurt, neem dan contact op met het landelijk bureau.
Stel je vraag digitaal
Stel je je vraag liever online? Dat kan! Je kan hiervoor het webformulier invullen. Of mail rechtstreeks naar info@downsyndroom.nl
We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Stel hier je vraag online.
"*" geeft vereiste velden aan