Ga naar hoofdinhoud
Datum 18 november 2022 Tijd 10:00 - 15:30

Doel

  • Het sturen van je eigen denkwijze en handelen m.b.v. de theorie van Feuerstein zodat het kind met Downsyndroom zich kan blijven ontwikkelen
  • Herkennen van de denkvaardigheden die nodig zijn om te kunnen leren
  • Stimuleren en ontwikkelen van de denkvaardigheden (cognitieve functies) zowel bij jonge als oudere kinderen
  • Stimuleren en ontwikkelen van de sociale en emotionele functies

Inhoud

  • De methode Feuerstein nader toegelicht
  • Praktische handleiding om geleerde in de praktijk te brengen
  • De kaart met cognitieve functies en met mediatiekenmerken weten te gebruiken

Resultaat

  • Je hebt inzicht gekregen dat ieder mens veranderbaar is
  • Je hebt geleerd dat iedereen in staat is om zijn denkvermogen te ontwikkelen
  • Je weet wat jouw rol als mediator (begeleider) is in het leerproces van een leerling met Downsyndroom
  • Je kent het belang van doelgerichte interactie in het leerproces
  • Je weet welke denkvaardigheden je nodig hebt om te kunnen leren en deze ook te stimuleren
  • Je onderschrijft dat de sociale en emotionele functies niet kunnen zonder de cognitieve functies

Voor wie

  • Ouders
  • Leerkrachten, (Ambulant) begeleiders en Intern- begeleiders (po & so)
  • Eén ieder die het belangrijk vindt om de denkvaardigheden van mensen met Downsyndroom te blijven stimuleren

Door wie

Prijzen 2 dagen

Ouders: € 150
Professionals: € 350

Dit is een online studiedag.

N.B.

  • Dag 2 vindt plaats op 13-01-2023
  • Wanneer deze 2 studiedagen zijn gevolgd dan bestaat de mogelijkheid om toegelaten te worden tot de officiële Feuerstein opleidingen.

AANMELDEN

Back To Top